Wybór właściwej aplikacji dla sygnalistów

0
(0)

Wybór właściwych kanałów komunikacji dla potencjalnych sygnalistów to główne wyzwanie wprowadzone dla przedsiębiorców przez nowe przepisy. Czy będzie można dowolnie wybrać kanały komunikacji, poprzez które zgłaszane będą nieprawidłowości?

✔ Firmy będą miały obowiązek umożliwienia zgłoszeń na piśmie (np. email, aplikacja) lub ustnie (np. infolinia), a na wniosek sygnalisty – podczas spotkania twarzą w twarz. Firmy nie będą więc zobowiązane do używania konkretnego kanału komunikacji – mogą wybrać jeden, lub kilka z nich. Sygnalista zgłaszający nieprawidłowości objęte zakresem ustawy będzie chroniony przed działaniami odwetowymi ze strony firmy, jeśli jego tożsamość jest znana.

💡 W Qualitime wiemy jak ważne jest zachowanie dialogu między pracodawcą i pracownikiem. Nasze doświadczenie w obszarze HR podpowiada, że efektywna komunikacja wewnętrzna pozwoli na zmniejszenie ilości zgłoszeń w trybie ustawy o sygnalistach.

Więcej informacji można znaleźć tutaj: https://qualitime.pl/sygnalisci/#jak-dzialamy

Jak oceniasz ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby podzielić się swoją opinią!