Wybór właściwej aplikacji dla sygnalistów
Wybór właściwych kanałów komunikacji dla potencjalnych sygnalistów to główne wyzwanie wprowadzone dla przedsiębiorców przez nowe przepisy. Czy będzie można dowolnie wybrać kanały komunikacji, poprzez które zgłaszane będą nieprawidłowości?
✔ Firmy będą miały obowiązek umożliwienia zgłoszeń na piśmie (np. email, aplikacja) lub ustnie (np. infolinia), a na wniosek sygnalisty – podczas spotkania twarzą w twarz. Firmy nie będą więc zobowiązane do używania konkretnego kanału komunikacji – mogą wybrać jeden, lub kilka z nich. Sygnalista zgłaszający nieprawidłowości objęte zakresem ustawy będzie chroniony przed działaniami odwetowymi ze strony firmy, jeśli jego tożsamość jest znana.
💡 W Qualitime wiemy jak ważne jest zachowanie dialogu między pracodawcą i pracownikiem. Nasze doświadczenie w obszarze HR podpowiada, że efektywna komunikacja wewnętrzna pozwoli na zmniejszenie ilości zgłoszeń w trybie ustawy o sygnalistach.
Więcej informacji można znaleźć tutaj: https://qualitime.pl/sygnalisci/#jak-dzialamy