Transparentność w biznesie = wiarygodność
Wdrożenie wewnętrznych kanałów komunikacji do zgłaszania naruszeń prawa można rozpatrywać wieloaspektowo. W kontekście employer brandingu pozwala ono na budowanie wizerunku firmy:
✅ transparentnej,
✅ otwartej na opinie oraz sugestie pracowników.
Transparentność w biznesie oznacza jawność działań danej firmy. Otwartość na zgłaszanie opinii zarówno pozytywnych jak i negatywnych oraz odpowiednie reagowanie na nie – to działania, które wpływają korzystnie na wizerunek marki, budują zaufanie, a także pozwalają na wypracowanie rzetelnej opinii na temat przedsiębiorstwa. Obecni i przyszli pracownicy mogą określić, czy oferowane stanowisko pracy spełnia ich oczekiwania a polityka wewnętrzna firmy odpowiada na ich potrzeby. Dla wielu kandydatów do pracy jak i wśród lojalnych pracowników duże znaczenie ma świadomość tego, że ich zdanie może mieć realny wpływ na pozytywne zmiany wewnątrz firmy.
Wynikające z ustawy o sygnalistach założenia mogą poprawić komunikację wewnątrz danej firmy i wpłynąć pozytywnie na jej wiarygodność. Oczywiście przy założeniu, że każde ze zgłoszeń sygnalisty zostanie rozpatrzone w sposób rzeczowy i obiektywny.
Odpowiednia reakcja na sytuacje problemowe, w tym szukanie i wdrażanie jej rozwiązań, skutecznie usprawnia pracę. Możliwość zgłaszania sytuacji problemowych daje pracownikowi poczucie bezpieczeństwa oraz poczucie sprawczości – dzięki temu, że odpowiednio wcześnie zgłoszone nieprawidłowości mają szansę zostać wyjaśnione. Natomiast w perspektywie pracodawcy świadomość zgłoszonych przez sygnalistę naruszeń pozwala na ich analizę i szukanie rozwiązań, a w przyszłości eliminowanie podobnych sytuacji. Takie mechanizmy poprawiają komunikację wewnątrz organizacji i tym samym działają pozytywnie na budowanie profesjonalnego i wiarygodnego wizerunku firmy.